Stíhačky při rychlosti 560 km/h

22. dubna
Švédský letecký specialista Peter Degerfeldt (Blue Sky) a jeho nejkvalitnější záběry stíhaček v akci. Na natáčení využil gyroskopicky stabilizovaný systém (GSS) C 520..
9.3 /10

spartanDC

Zhlédnuto: 37 870x Hodnocení: 9.3/10 Komentářů: 53 Kategorie: video

Značky: rychlost , let , technika , létání , stíhačka , gyroskop

Komentáře

Komentovat
zbývá znaků: 0
Jako video krásný, o tom žádná. Hudbu, pravda, radši nekomentovat ... Lituju, že jsem se začetl do komentářů ... 😞 Jasně. Každý máme svůj názor. Lhostejno zda laický nebo odborný. Ale vždy se lze vyjádřit slušně, bez osobních ataků a respektovat názor druhého. Ono je to relativní. Kdyby tu teď létaly Typhoony, tak by tu na nich různí \"odborníci\" taky nenechali nit suchou. Už vůbec si nepředstavuji situaci, že by jsme tu měli olétané F-16 od Belgičanů nebo, nedej Bože, reaktivované stroje z Arizonské pouštní konzervárny ... V diskuzi se dost omílá studium podkladů. Jasně, o tom to je, ale je rozdíl zda jsou tyto podklady z Blesku, nebo ze seriozních odborných časopisů jako Letectví+Kosmonautika nebo ATM ... A vůbec. Všechno je lepší, než vůbec nic a tvrdě si platit ochranku z NATO!
Jen podotknu.. ze Gripen nebyl kompatibliní s NATO.. tzn.. další brutální náklady na sdružení avioninky + elektroniky + výzbroje aby to fungovalo s NATO standardem.. nechápu proč zrovna Gripeny vyhrály.. jinak je to hezký letadélko..
Já tomu zas až tak nerozumím, to je pravda, ale slyšel jsem že, co se týče provozních nákladů je to nejlevnější stíhačka 4.generace. Ona je spíš 4 a půltá generace, ale to je fuk. A pro naši zemičku je její výkon podle mě dostačující. Naopak si musím pořád ťukat na čelo, když někdo vytahuje nějaký stáří. TVL to není auto!!! Vývoj začal v roce 81, jenže u nejlepší stíhačky dnešní doby F22 to nebylo jiné, psal se rok 86. Nebo F35 která bude moct plně zasáhnout do bojů v roce 2022 se začala vyvíjet v roce 96. Jste uplně padlí na hlavu. Životnost F35 je nastavená minimálně do roku 2070. V době, kdy se musel nahradit rozpadjící se MiG byla jediná alternativa F16 a to je ještě starší stroj, sice výkonější ale nákladný. Z východu něco kupovat je nemyslitelné. Jsme v NATO. Smiřte se s tím. O tom co se dělo kolem nákupu, nebo pronájmu, se bavit nebudu, to byla prasárna a víme to všichni. Jenže já to myslel čistě z technického hlediska.
Razor: Máš recht. Nechápu jak to někdo může obhajovat jako dobrej kup(pronájem) 😃
Mauro Forghieri napsal... Andro napsal... SAAB uz zkrachoval ne ? NE! __ Automobilka JO!
a čemu je to jako dobré
mazec kameraman 😃
Tu cenu sere pes, ale jaká chorá mysl by si projanala válečnou technologii na dalších 12 let. Proboha stačí se podívat s čím začali němci(Panzer I) a čím končili, Tiger 2. Tento celý pokrok trval jenom kolem 8 let. Když si to vemu z pohledu aviatiky, tak tu byli dvojplošníkové britské Hawker Fury a za chvíli už ti nad hlavama svištěli spitfiry z merlinama uvnitř, co to valily přes 400 km/h. A za pár let je sestrělovali německé a japonské proudové sthíačky. Co tu bude za 12 let.
Sixty: gripenů mělo být 24 za 60mld i když cena za kus je cca 1,2md, nakonec jich pronajali 12 za 20mld.... Slušný vývar xD
Sixty, já vím, mě to neříkej, navíc mám pocit, že ty pronajatý letadla maj taky vyhraničenej prostor, za kterej nemůžou letět, takže i tím je to omezený.. reagoval jsem tím na příspěvek //\"\" Hulvat napsal - Pro mě osobně jedna z nejkrásnějších stíhaček světa a možná jedinej kloudnej ,,kup\" naší armády. \"\"\"// Proto jsem mu psal, jestli to myslí vážně 🙂