Dynasphere

28. ledna

V roce 1932 vynalezl Dr. J. A. Purves vozidlo Dynasphere. Bylo unikátní svým tvarem i princpipem na kterém fungoval pohon. 

Tvůrce Dynasphere sestrojil dva prototypy, přičemž větší poháněl benzínový motor a menší prototyp elektromotor. Větší z prototypů byl vybaven dvouválcovým benzínovým agregátem s třístupňovou převodovkou, která umožňovala i zpětný chod. Benzínový prototyp dosahoval s výkonem 4 – 6kW  nejvyšší rychlosti až 48km v hodině. Vozidlo mělo tvar pneumatiky, který tvořilo deset seřazených kovových kruhů vedle sebe. Sedadlo bylo spojeno s motorem, objíždělo po vnitřních kolejích a pokud chtěl řidič vozidla zatočit, musel se z něj vyklonit do té strany, kterou chtěl jet.

I přes příznivou reakci veřejnosti a odborníků vozidlo ale nakonec neuspělo. Objevily se problémy s korozí (hlavně koleček), usazením motoru a především s jízdními vlastnostmi. Jízda nebyla příliš bezpečná, zatáčení bylo obtížné a do města bylo nepoužitelné.

9.2 /10

Celestýna

Zhlédnuto: 27 432x Hodnocení: 9.2/10 Komentářů: 43 Kategorie: historie

Značky: kolo , jízda , technologie , vynález , stroj , motor , vynálezce , vozidlo

Komentáře

Komentovat
zbývá znaků: 0
Garrisonovo teplé vozítko 😄
že vraj dva prototypy a na obrázkoch sú 4
Projel bych se, ale jednou a dost.
vybavu to ma jako dnesni oktavka
  • Aim9
  • 29.01.2019 22:35
kecáš, v L&K je údajne i klimoška
Dřív se taková sračka nechytla ale dnes by se rozhodně chytla
Jurassic World
Carmageddon?
Není to dlouho, na Make it Extreme kanálu to borec stavěl... https://www.youtube.com/watch?v=qNzl6N_ScyQ
  • Aim9
  • 28.01.2019 21:17
Rozjazd ok, pretrpis nez sa to rozbehne, ale ked potrebujes zastavit, tak to musi byt utrpenie, brzdit tak slabo aby si sa necitil jak v centrifuge. Da sa niekde zistit aka dlha bola brzdna draha z tej maximalky 48km/h?
Horst Fuchs by jich prodal tisíce. 😄